ٍ۩ٍ۞ٍٍٍٍٍٍٍٍ۝عٍـٍـٍلٍـٍمٍـٍیٍ فٍـٍـٍنٍـٍاٍٍوٍرٍیٍٍ۩ٍ۞ٍٍٍ۝

سرانجام کهکشان راه شیری
"لارن لانز" اخترشناس مرکز مطالعاتیفیزیک اخترشناسی هاروارد اسمیتسونیان در تلاش است با تکمیل اطلسی از کهکشانها آینده کهکشان راه شیری را که در مسیری پنج میلیارد ساله برای برخورد با کهکشان همسایه خود، آندرومدا قرار گرفته است تعیین کند. به گزارش خبرگزاری مهر، کهکشان راه شیری در حدود پنج میلیارد سال دیگر کهکشان راه شیری نخواهد بود،زیرا قرار است با همسایه اش آندرومدا برخورد کرده و کهکشانی ترکیبی به نام Milkomeda به وجود آورد! "لارن لانز" اخترشناس در مرکز مطالعاتی فیزیک اخترشناسی هاروارد اسمیتسونیان عضوی از تیمی است که اطلسی از کهکشانهای در حال برخورد را برای درک بهتر چگونگی وقوع این رویداد کیهانی جمع آوری کرده اند. به گفته وی این اطلس اولین قدم برای کشف داستان چگونگی تولد، رشد و تکامل کهکشانها است. وب سایت اسپیس با "لانز" درباره سرنوشت کهکشان راه شیری و احتمال نابود شدن زمین در پی این برخورد به گفتگو پرداخته است: * اسپیس: برخورد دو کهکشان به نظر خیلی خشن خواهد بود، این طور نیست؟ - لانز: زمانی که دو کهکشان با یکدیگر برخورد می کنند، ستاره ها با یکدیگر برخورد نمی کنند، این اولین چیزی است که باید در ذهن داشته باشید. آنچه واقعا اتفاق می افتد این است که ستاره ها مانند رشته های تور از کنار یکدیگر عبور می کنند اما گازهای آنها با یکدیگر برخورد میکند و در این فرایند جرقه های ایجاد شده ستاره های جدیدی خلق می کنند
نویسنده: ΌςмДП ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مصادر فقه شافعی
مصادر فقهى شافعى ] ویرایش [ شافعى در فتوا دادن، از کتاب ، سنت ، اجماع و قیاس بهره مى گرفت; البتّه وى خبر واحد را از فرد موثق ـ هر چندآن خبر مشهور نباشد (بر خلاف نظر ابوحنیفه ) و هر چند موافق عمل مردم مدینه نباشد (برخلاف شیوه مالک ) ـ حجّت مى دانست. در قیاس نیز، اگر اصل و ریشه معیّنى در کتاب و سنت داشته باشد، در نظر وى حجّت است. او استحسان را ـ برخلاف شیوه ابوحنیفه و مالک ـ حجّت نمى دانست و مى گفت: «من استحسن فقد شرّع; هر کس به استحسان روى آورد، تشریع کرده و بدعت گذارده است». [۵] او مصالح مرسله و حجیت عمل اهل مدینه را قبول نداشت. [۶] در ردّ عمل به استحسان ، کتابى به نام ابطالالاستحسان و در ردّ عمل به مصالح مرسله ، کتابى به نام الاستصلاح نوشته و در کتاب معروفش الام حجیت عمل مردم مدینه را انکار کرده است. [۷] لازم به ذکر است که شافعى در کتاب الاُمّ فتوا هاى تازه و تجدید نظرهاى فقهى را ذکر کرده است. [۸] به تصریح برخى از اندیشمندان اهل سنت ، فقه شافعى به فقه شیعه امامیه نزدیک و موارد اختلافى میان آنان، نسبت به دیگر مذاهب کمتر است. [۹
نویسنده: ΌςмДП ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مذهب شافعی
مذهب شافعی مذهب شافعی، منتسب است به ابوعبداللهمحمّد بن ادریس بن عباس بن عثمان بن شافع ، معروف به شافعى . وى در سال ۱۵۰ هجرى در « غزه » متولّد شد و در سال ۲۰۴ هجرى در مصر وفات یافت
نویسنده: ΌςмДП ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اساتید مذهب شافعی
اساتید شافعی ] ویرایش [ از سویى شاگرد زعیم مدرسه حدیث ، مالک بن انس و از سوى دیگر شاگرد ابراهیم بن محمد بن یحیى مدینى شاگرد امام صادق (علیه السلام) بود.او همچنین از محمد بن حسن شیبانى شاگرد ابوحنیفه نیز بهره ها برد. [۱] بیشترین روایات شافعى از ابراهیم بن محمد ، شاگرد امام صادق است. مذهب شافعى حدّ فاصل میان مذهب حنفى و مالکى است. شاگردان شافعی ] ویرایش [ نوشته اند: از مشهورترین شاگردان وى، یوسف بن یحیى (م۲۳۱); احمد بن حنبل (م۲۴۱); اسماعیل بن یحیى (م ۲۶۴) و ربیع بن سلیمان بن عبدالجبار (م۲۷۰) بودند. [۲] مذهب شافعى به دست شاگردانش در بسیارى از بلاد اسلامى گسترش یافت و در مصر و عراق و خراسان و ماوراء النهر نفوذ کرد و رقیب نزدیک مذهب حنفى به شمار مى رفت [۳] و امروزه در مصر، اردن، سوریه، لبنان، عراق، هند و اندونزى مذهب شافعى پیروان فراوانى دارد. [۴] مصادر فقهى شافعى ] ویرایش [ شافعى در فتوا دادن، از کتاب ، سنت ، اجماع و قیاس بهره مى گرفت; البتّه وى خبر واحد را از فرد موثق ـ هر چندآن خبر مشهور نباشد (بر خلاف نظر ابوحنیفه ) و هر چند موافق عمل مردم مدینه نباشد (برخلاف شیوه مالک ) ـ حجّت مى دانست. در قیاس نیز، اگر اصل و ریشه معیّنى در کتاب و سنت داشته باشد، در نظر وى حجّت است. او استحسان را ـ برخلاف شیوه ابوحنیفه و مالک ـ حجّت نمى دانست و مى گفت: «من استحسن فقد شرّع; هر کس به استحسان روى آورد، تشریع کرده و بدعت گذارده است». [۵] او مصالح مرسله و حجیت عمل اهل مدینه را قبول نداشت. [۶] در ردّ عمل به استحسان ، کتابى به نام ابطالالاستحسان و در ردّ عمل به مصالح مرسله ، کتابى به نام الاستصلاح نوشته و در کتاب معروفش الام حجیت عمل مردم مدینه را انکار کرده است. [۷] لازم به ذکر است که شافعى در کتاب الاُمّ فتوا هاى تازه و تجدید نظرهاى فقهى را ذکر کرده است. [۸] به تصریح برخى از اندیشمندان اهل سنت ، فقه شافعى به فقه شیعه امامیه نزدیک و موارد اختلافى میان آنان، نسبت به دیگر مذاهب کمتر است.
نویسنده: ΌςмДП ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عمر در زمان حیات پیامبر
عمر در زمان حیات محمد او به‌همراه محمد و سایر مسلمانان اهل مکه به مدینه رفت؛ او با عبدالله بن مسعود (و به روایتی با ابوبکر ) پیوند برادری بست. ] نیازمند منبع [ او در جنگ‌های بدر ، احد ، خندق ، تبوک ، بنی قیقناع ، بنی النضیر حضور داشت. [۱۰] ] ارجاع دقیقی نیست. [ وی در جنگ با یهودیان، قلعه‌های قمو ، وطیع و سلالم را که در دست مرحب بود، فتح کرد. ] نیازمند منبع [ او در ماموریت‌های جنگی تربه ، حاذان ، خثعم نیز حضور داشت. ] نیازمند منبع [ در کنار ابوبکر ، به یکی از مشاوران و یاران ( صحابه ) اصلی محمد بدل گشت. [۱۱] ازدواج محمد با دختر او حفصه در سال ۶۲۵ میلادی، نشانگر مقام و رتبه عمر در سرزمین عربستان بود. پس از مرگ محمد، او نقش بسیار مهمی در آشتی دادن و جلب موافقت و بیعت مسلمانان اهل مدینه ، در پذیرفتن ابوبکر که اهل مکه بود، به عنوان جانشین محمد ایفا کرد. [۱۲
نویسنده: ΌςмДП ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسلام آوردن عمر
اسلام آوردن عمر هنگامی که محمد دعوت به اسلام را آغاز کرد، عمر به دفاع از سنت‌های قدیمی عربی و آیین شرک و بت پرستی پرداخت؛ به همین دلیل روابط خود را با بسیاری از مردان عرب که به دین اسلام درآمده بودند، قطع کرد. وی همچنین اعلام کرد که با علی ، عبدالرحمن بن عوف ، حمزه ، ابوبکر ، عثمان و زبیر رابطه تجاری نخواهد داشت. اسلام آوردن او، که پیش از آن از مخالفان سرسخت محمد محسوب می‌شد، نقطه عطف و رویداد مهمی در تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود؛ [۸] با این حال روایات مربوط به اسلام آوردن اومختلف است. در سیره ابن اسحاق آمده‌است که عمر قصد قتل محمد را داشت، تا این که در راه یکی از مسلمانان را دید و او عمر را آگاه کرد که خواهر و دامادش مسلمان شده‌اند. عمر به سوی خانه دامادش حرکت کرد و به ضرب و شتم آن دو پرداخت؛ اما سرانجام تحت تأثیر آیاتی از سوره طه قرار گرفت و مسلمان شد. خباب پسر ارت او را به پناهگاه محمد در تپه صفا راهنمایی کرد. تذکرهنویسان او را چهلمین مرد مسلمان دانسته‌اند. [۹
نویسنده: ΌςмДП ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 10 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام دوستان عزیزم به وبلاگ خودتون خوش اومدید امید وارد استفاده کافی ببرید و اینکه وبلاگ هرمشکلی یا اشکالی داره تو نظر برام بزارید ممنون میشم


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , patoo.13.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM